eVýkaznictví - důležitá info...

Úvod Novinky eVýkaznictví - důležitá informace pro uživatele - změny v komunikaci s CSÚIS

eVýkaznictví - důležitá informace pro uživatele - změny v komunikaci s CSÚIS

26.09.2024

Změna komunikace s CSÚIS od 1.1.2025.

 

Systém eVýkaznictví a novela vyhlášky č. 383/2009 Sb. – stav k 25. 9. 2024
(přihlašování do CSÚIS pomocí certifikátu)
Ministerstvo financí zveřejnilo v květnu roku 2024 novelu vyhlášky č. 383/2009 Sb., o účetních záznamech v technické formě vybraných účetních jednotek a jejich předávání do centrálního účetního systému účetních informací státu a o požadavcích na technické a smíšené formy účetních záznamů (technická vyhláška o účetních záznamech). Součástí této novely je mimo jiné také změna způsobu přihlašování, konkrétně pomocí osobního komerčního certifikátu.
Od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2024 probíhá tzv. přechodné období, v průběhu kterého je nutné přejít na nový způsob přihlašování k CSÚIS pomocí certifikátu. V tomto období je možné zasílat výkazy do CSÚIS jak původním, tak i novým způsobem.
Dále uvádíme dopady této změny na uživatele systému eVýkaznictví.
I. Výkazy do CSÚIS odesílá MÚZO
Koho se tato varianta týká
Tato varianta platí pro organizace, které používají eVýkaznictví (nahrávají data do systému, provádějí ruční úpravy a kontroly), ale samy NEODESÍLAJÍ data do CSÚIS. Předání dat a případné sumarizace (např. za kraj, kapitolu a podobně) zajišťuje společnost MÚZO s.r.o. jako zprostředkovatel služby.
Dopad změn na užívání systému eVýkaznictví
V tomto případě není nutná žádná další akce, přihlašovací údaje do systému eVýkaznictví zůstávají nadále stejné, vlastní předání dat nadále zajišťuje MÚZO.
Dopad změn pro přístup do Inboxu CSÚIS
V rámci přechodného období do 31. 12. 2024 lze pro přístup do Inboxu využívat dosavadní způsob.
Pokud chtějí mít uživatelé přístup do Inboxu CSÚIS, musí si zajistit komerční osobní certifikát a zaregistrovat ho v portálu CSÚIS. Dosavadní přístupové údaje budou platné pouze do 31. 12. 2024.
II. Výkazy do CSÚIS odesílá sám uživatel eVýkaznictví
Koho se tato varianta týká
Tato varianta platí pro organizace, které používají eVýkaznictví (nahrávají data do systému, provádějí ruční úpravy a kontroly) a samy ODESÍLAJÍ data do CSÚIS. Jde především o uživatele verze eVýkaznictví PLUS.
Dopad změn na užívání systému eVýkaznictví
K 30. 9. 2024 resp. pro zpracování čtvrtletní závěrky 9/2024 nedochází k žádné změně, pro předání dat do CSÚIS bude i nadále využit stávající způsob (tedy pomocí dosavadních přihlašovacích údajů v systému eVýkaznictví BEZ pomoci certifikátu).
Upozorňujeme uživatele, aby zatím neprováděli registraci certifikátu v portálu CSÚIS, protože tím by se přístup pomocí původního způsobu zneplatnil.
O přiřazení certifikátu a jeho zavedení do aplikace eVýkaznictví Vás budeme včas informovat před koncem roku 2024 tak, abyste od 1. 1. 2025 mohli využívat nový způsob odesílání dat.
Dopad změn pro přístup do Inboxu CSÚIS
V rámci přechodného období do 31. 12. 2024 lze pro přístup do Inboxu využívat dosavadní způsob.
Pokud chtějí mít uživatelé přístup do Inboxu CSÚIS, musí si zajistit komerční osobní certifikát a zaregistrovat ho v portálu CSÚIS. Dosavadní přístupové údaje budou platné pouze do 31. 12. 2024.
Pokud si nejste jisti, do které skupiny uživatelů patříte a/nebo potřebujete další informace k systému eVýkaznictví, obraťte se na naši podporu:
-
e-mail vykaznictvi@muzo.cz
-
tel. 224 091 645, 224 091 621, 224 091 668, 224 091 627
DalšíSystém eVýkaznictví a novela vyhlášky č. 383/2009 Sb. – stav k 25. 9. 2024(přihlašování do CSÚIS pomocí certifikátu)

Systém eVýkaznictví a novela vyhlášky č. 383/2009 Sb. – stav k 25. 9. 2024 (přihlašování do CSÚIS pomocí certifikátu)

Ministerstvo financí zveřejnilo v květnu roku 2024 novelu vyhlášky č. 383/2009 Sb., o účetních záznamech v technické formě vybraných účetních jednotek a jejich předávání do centrálního účetního systému účetních informací státu a o požadavcích na technické a smíšené formy účetních záznamů (technická vyhláška o účetních záznamech). Součástí této novely je mimo jiné také změna způsobu přihlašování, konkrétně pomocí osobního komerčního certifikátu.

Od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2024 probíhá tzv. přechodné období, v průběhu kterého je nutné přejít na nový způsob přihlašování k CSÚIS pomocí certifikátu. V tomto období je možné zasílat výkazy do CSÚIS jak původním, tak i novým způsobem.

Dále uvádíme dopady této změny na uživatele systému eVýkaznictví.

I. Výkazy do CSÚIS odesílá MÚZO

  • Koho se tato varianta týká

    Tato varianta platí pro organizace, které používají eVýkaznictví (nahrávají data do systému, provádějí ruční úpravy a kontroly), ale samy NEODESÍLAJÍ data do CSÚIS. Předání dat a případné sumarizace (např. za kraj, kapitolu a podobně) zajišťuje společnost MÚZO s.r.o. jako zprostředkovatel služby.
  • Dopad změn na užívání systému eVýkaznictví

    V tomto případě není nutná žádná další akce, přihlašovací údaje do systému eVýkaznictví zůstávají nadále stejné, vlastní předání dat nadále zajišťuje MÚZO.

  • Dopad změn pro přístup do Inboxu CSÚIS

    V rámci přechodného období do 31. 12. 2024 lze pro přístup do Inboxu využívat dosavadní způsob.

    Pokud chtějí mít uživatelé přístup do Inboxu CSÚIS, musí si zajistit komerční osobní certifikát a zaregistrovat ho v portálu CSÚIS. Dosavadní přístupové údaje budou platné pouze do 31. 12. 2024.

II. Výkazy do CSÚIS odesílá sám uživatel eVýkaznictví

  • Koho se tato varianta týká

    Tato varianta platí pro organizace, které používají eVýkaznictví (nahrávají data do systému, provádějí ruční úpravy a kontroly) a samy ODESÍLAJÍ data do CSÚIS. Jde především o uživatele verze eVýkaznictví PLUS.

  • Dopad změn na užívání systému eVýkaznictví

    K 30. 9. 2024 resp. pro zpracování čtvrtletní závěrky 9/2024 nedochází k žádné změně, pro předání dat do CSÚIS bude i nadále využit stávající způsob (tedy pomocí dosavadních přihlašovacích údajů v systému eVýkaznictví BEZ pomoci certifikátu).

    Upozorňujeme uživatele, aby zatím neprováděli registraci certifikátu v portálu CSÚIS, protože tím by se přístup pomocí původního způsobu zneplatnil !!!

    O přiřazení certifikátu a jeho zavedení do aplikace eVýkaznictví Vás budeme včas informovat před koncem roku 2024 tak, abyste od 1. 1. 2025 mohli využívat nový způsob odesílání dat.

  • Dopad změn pro přístup do Inboxu CSÚIS

    V rámci přechodného období do 31. 12. 2024 lze pro přístup do Inboxu využívat dosavadní způsob.

    Pokud chtějí mít uživatelé přístup do Inboxu CSÚIS, musí si zajistit komerční osobní certifikát a zaregistrovat ho v portálu CSÚIS. Dosavadní přístupové údaje budou platné pouze do 31. 12. 2024.

Pokud si nejste jisti, do které skupiny uživatelů patříte a/nebo potřebujete další informace k systému eVýkaznictví, obraťte se na naši podporu:

  • e-mail vykaznictvi@muzo.cz
  • tel. 224 091 645, 224 091 621, 224 091 668, 224 091 627, 224 091 619
Celý text ke stažení v PDF zde.

EIS JASU® CS

Komplexní řešení pro zpracování agendy účetnictví a navazujících agend.


Více
eVýkaznictví JASU®

Komplexní řešení pro zpracování účetního výkaznictví.


Více
PC rozpočet JASU®

Komplexní řešení pro zpracování rozpisu rozpočtu škol a školských zařízení.


Více